حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

راهنمای خرید اکچویتور از بهترین برندهای سال 2023

اکچویتور ایده آل من کدام است؟

وقتی در فرآیند سیستم مد نظرتان به اکچویتور یا غملگر احتیاج پیدا می کنید احتمالا فکر تنوع مدل های بسیار مختلف از برند های متفاوت را نمی کنید. اگر قصد خرید اکچویتور را دارید مقاله ” راهنمای خرید اکچویتور از بهترین برندهای سال 2023 ” می تواند به شما برای رسیدن به اکچویتور مد نظرتان مفید باشد.

خرید اکچویتور برقی

از آنجایی که برند ها و مدل های مختلفی از عملگرها در بازار موجود است برای خرید اکچویتور مناسب با کاربرد مد نظر باید فاکتور های زیادی را بررسی کنید اما در این مقاله قصد داریم مهم ترین و تعیین کننده ترین فاکتور ها را به شما بگوییم تا با اطمینان خاطر بتوانید اکچویتور مناسب تان را بخرید. مانند خرید هر تجهیز دیگر، نیاز های ما تعیین کننده فاکتور های خرید هستند.

 

 

مراحل تشخیص بهترین اکچویتور:

اولین قدم در خرید اکچویتور، انتخاب نحوه تحریک و کار کرد آن هاست که با توجه به نیاز و کاربرد، مدل های پنوماتیکی، هیدرولیکی و یا الکتریکی می توانند باشند.

صفر تا صد اکچویتور

قدم بعدی، نوع حرکت و خروجی مورد نیاز از اکچویتور است که می تواند به صورت خطی یا دورانی باشد و همان طور که می دانید اکچویتورهای دورانی یا روتاری نیز دارای دو مدل مختلف هستند، دورانی با زاویه محدود و دورانی پیوسته که هنگام خرید اکچویتور باید به آن توجه داشته باشید.

البته یک دسته بندی مهم دیگر در اکچویتور ها وجود دارد که اهمیت کمتری دارد و آن هم برحسب ساختار داخلی آن است. که بر حسب آن اکچویتور ها در دو دسته تک عملکردی و دو عملکردی قرار می گیرند.

ساختار داخلی، نوع حرکت خروجی و عامل تحریک اکچویتور باعث ایجاد فاکتورهای مهم جزئی دیگر می شوند که در کل مشخصات فنی تجهیز را می سازند. پس این که قدم های اولیه را در تعیین اکچویتور مورد نظرتان برداشتید می توانید سایر فاکتور های مهم را نیز بررسی کنید.

خرید اکچویتور روتاری

یکی از مهمترین فاکتور ها در خرید اکچویتور ، اندازه و نوع اتصال خروجی اکچویتورها به شیر است. فاکتور مهم دیگر، گشتاوری است که در خروجی از  عملگر نیاز داریم. ولو ها با توجه به اندازه و مدلی که دارند گشتاورهای مختلفی را جهت باز و بسته شدن نیاز دارند. لذا حتما باید اکچویتور قدرت باز و بست کردن شیر را به صورت کامل داشته باشد.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید اکچویتور زاویه دوران یا چرخش آن است. شیر ها باتوجه به نوع و محلی که نصب شده اند لازم است تا درصد خاصی باز و بسته شوند بنابراین اکچویتور باید توانایی ارائه چرخش زاویه مطلوب را داشته باشد.

از دیگر فاکتورهای مهم در راهنمای خرید اکچویتور می توان به دما و فشار کاری و استاندارد های لازم در شرایط محیطی خاص اشاره کرد.  همچنین با توجه به جهت حرکت اکچویتورها آن ها را می توان به دو دسته ساعتگرد و پاد ساعت گرد تقسیم کرد.

دسته اول با چرخش در جهت ساعت باعث بسته شدن شیر و دسته دوم با چرخش در خلاف عقربه های ساعت باعث بسته شدن شیر می شوند. این تقسیم بندی و عملکرد مستقیم یا معکوس در ترکیب با شیر به خرید شما کمک می کند.

خرید اکچویتور خطی

بهترین برند عملگر در راهنمای خرید اکچویتور کدام است؟

برند های فستو (Festo)، والبیا (Valbia)، خنبره (Genebre)، دوراویس (Duravis)، آئوما (AUMA)، روتورک (ROTORK)، نوجیکس (NOGIX) و پروال (PROVAL) تعدادی از برند های معروف در تولید و طراحی اکچویتورها هستند که می توانید با اطمینان بیشتری از آن ها خرید کنید.

خلاصه راهنمای خرید اکچویتور:

به صورت خلاصه در راهنمای خرید اکچویتور، هنگام انتخاب اکچویتور موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  1. مدل اکچویتور برحسب عامل تحریک ( اکچویتور پنوماتیک، هیدرولیک، برقی)
  2. مدل اکچویتور بر حسب نوع حرکت خروجی (در خرید اکچویتور خطی و یا روتاری)
  3. مدل اکچویتور بر حسب ساختار داخلی ( دبل اکتینگ یا سینگل اکتینگ)
  4. اندازه و نوع اتصالات
  5. فشار کاری عملگر
  6. گشتاور خروجی ( نیوتن متر)
  7. زاویه دوران
  8. جهت چرخش
  9. محدوده تغییرات دمایی
  10. محدوده کاری ولتاژ و جریان الکتریکی ( در خرید اکچویتور برقی)
  11. سرعت کاری (دور موتور)
  12. ماکزیمم دبی روغن (در خرید اکچویتور هیدرولیکی)
  13. ابعاد و وزن دستگاه
  14. قطر و اندازه پیستون
  15. توان خروجی
  16. نحوه نصب
  17. حداکثر نیروی دینامیکی
  18. حداکثر سرعت
  19. دقت اندازه‌گیری جابه‌جایی
  20. دقت کنترل سرعت
  21. کورس جا به جایی
  22. شرکت سازنده

برای استعلام قیمت و خرید انواع اکچویترها از معتبرترین برندهای موجود در بازار از طریق شماره‌های تلفن: 09912055724 | 021-88522276| 021-86121894 با کارشناسان فنی اینرژی تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • حبیب اسماعیلی 19 تیر 1402 / 9:22 ب.ظ

    سلام یکی از مهمترین فاکتور ها در خرید اکچویتور توجه به که نکاتی است؟با سپاس از راهنمای سایت

  • پارساپور 12 آذر 1401 / 11:24 ق.ظ

    واقعا نکات کاربردی در مقاله گفته شد. مرسی از سایت خوبتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات