حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مشخصات پمپ شناور Red Jacket به همراه لینک خرید

در نظر داشته باسید که قبل از خرید هر نوع تجهیزاتی می بایست اطلاعاتی در مورد مشخصات آن بدانید، با مت همراه باشید تا مشخصات پمپ شناور Red Jacket را به طور کامل برایتان شرح دهیم تا بهترین انتخاب را قبل از خرید داشته باشید. پمپ شناور Red jacket از سری پمپ‌های سانتریفیوژی شناور است که توسط کارخانه آمریکایی Veeder root طراحی و ساخته می شود. این کارخانه آمریکایی سال هاست که این محصول را روانه بازار کرده است. اما هر ساله مدل ها و امکانات جدیدی به این پمپ شناور سانتریفیوژی افزوده است. در سال های اخیر بیشتر به بحث کنترل و مانیتورینگ جامع آن پرداخته است. با توجه به سابقه طولانی این شرکت در زمینه ساخت این نوع پمپ به نظر می‌آید بتوان به محصولات این شرکت اعتماد کرد و از طول عمر و کیفیت محصولات ساخت آن مطمئن بود و نگران خورده شدن یا خرابی قطعات و یا ایمن نبودن پمپ نبود (در صورت نصب و راه اندازی درست توسط متخصص).

همچنین با توجه به تنوع بسیار گسترده پمپ شناور Red jacket در موتور، قدرت و ابعاد مطمئنا نیاز شما را جوابگو خواهند بود. البته باید توجه نمود که مانند هر محصول دیگر موجود در دنیا این پمپ نیز از نظر چینی‌ها دور نمانده است و نسخه‌های کپی و های کپی از آن در بازار موجود است که بدیهی است کیفیت محصول شرکت Veeder root را ندارند. از این مدل‌ها می توان به پمپ Red robe اشاره کرد. البته برند آمریکایی FE petro نیز اقدام به ساخت این نوع پمپ‌های شناور کرده است که قاعدتا تنوع و کیفیت و پشتیبانی پمپ Red jacket را ندارد اما در هم‌ رده های خود از بهترین‌ها است.

سازگاری گازوئیل، بنزین و همچنین متانول و اتانول تا 15%
قدرت موتور
الکتریکی
سه مدل 75/0 و 5/1 و 2 اسب بخاری در دو کلاس کم فشار و پرفشار
محیط کارکرد کلاس1 و گروه D ، محیط غیر خورنده و همچنین باید از ورود آب جلوگیری شود
طول در حالت نصب شده بین 9-5/3 فوت قابل تنظیم به سه اندازه مختلف
درگاه ها در
دسترس بر منیفولد
دو درگاه سیفون 0.25 اینچی، یک در درگاه خط فشار 25/0 اینچی و یک درگاه ونت 0.25 اینچی

با توجه به اینکه پمپ شناور در دسته پمپ های سانتریفیوژی قرار می‌گیرد برای دبی بالا طراحی نشده است و بیشتر هد بالایی را می تواند تامین کند. هر چند که پمپ Red jacket  از جنبه دبی هم حرفی برای گفتن دارد. همچنین می توان دو عدد از آن را با هم به صورت موازی باهم به کار گرفت و دبی بالایی را نیز تامین کرد. شما می توانید با توجه به تعداد نازل‌های جایگاه سوخت مورد نظرتان و همچنین محاسبه هد از پمپ تا نازل، با استفاده از منحنی مشخصه این پمپ ها پمپ مورد نیازتان را انتخاب کنید.

به طور کلی به نظر می‌آید انتخاب پمپ شناور Red jacket  برای استفاده بر روی تانکر جایگاه منطقی است. زیرا در یک موقعیت حساس عملکردی که خطر بالایی دارد و تعمیر و نگه داری آن برایتان از هر جنبه هزینه بر است از یک پمپ با کیفیت از یک شرکت معتبر که بالاترین سطح استاندارد‌ها را دارد.

مشخصات پمپ شناور Red Jacket

پمپ شناور از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: یک منیفولد، یک کپسول UMP ویک لوله ستونی که وظیفه ارتباط این دو قسمت را به هم دارد. خازن مورد استفاده برای این پمپ شناور در سه مدل به ظرفیت­های 5/17، 25 و40 میکرو فارادی موجود است. تقریبا تمام قطعات این پمپ شناور به صورت کیت­های جداگانه ارائه می­‌شود از جمله: چک ولو (شامل فنر و درپوش و…)، پیچ تخلیه (o ring، پیچ و ..)، پیچ سر سوراخ، شیر سیفون و انواع بوش­ها و o ring .

 

بخش های پمپ غریق Red Jacket
بخش های پمپ شناور Red Jacket

منیفولد پمپ شناور

این قسمت از درگاه‌های متنوعی تشکیل شده است از قلاب برای اتصال به جرثقیل در هنگام نصب گرفته تا رایزر 4 اینچی برای انتقال سیال پمپ شده به لوله‌های منتهی به دیسپنسرها. بر روی منیفولد چند درگاه موجود است که مربوط به چک کردن نشتی خط مربوط می‌شوند و همچنین چک ولو برای خارج کردن فشار اضافی و پیچ تخلیه هوا و درگاه سیفون و خلا برای تامین خلا پمپ در هنگام راه اندازی نیز موجود می‌باشند. چند درگاه دیگر برای اتصال برق و تجهیزات کنترلی در پمپ شناور موجود می‌باشند که با توجه به محیط عملکردی قابل اشتعال پمپ، کاملا ایمن در نظر گرفته شده‌اند.

 

منیفولد پمپ غریق Red Jacket
منیفولد پمپ شناور Red Jacket

کپسول UMP

می‌توان گفت کپسول UMP قلب تپنده پمپ Red jacket  است موتور و همچنین پروانه‌ها در این قسمت قرار دارند که به صورت کامل در آب غریق هستند. پمپ که از دو قسمت روتور و استاتور تشکیل شده است پروانه‌ها را به حرکت در می‌آورد که که معمولا در این پمپ‌ها دو طبقه پروانه داریم. سیال از یک دیفیوزر عبور کرده و وارد پروانه‌های می شود و به سمت بالا پمپ می شود و توسط لوله ستونی به منیفولد منتقل می شود. UMP با توجه به مدل‌های مختلف موتوری که روی پمپ شناور نصب است و همچنین نوع مقطع مکش سیال به مدل‌های مختلفی تقسیم می شود. در هنگام نصب باید توجه شود انتهای کپسول با کف مخزن و لوله‌ی پرکردن مخزن فاصله مناسب داشته باشد.

کپسول پمپ غریق Red Jacket
کپسول پمپ شناور Red Jacket

لوله ستونی

ابتدای این لوله یک رایزر 4 اینچی است که به منیفولد متصل است و انتهای آن به کپسول متصل است. تقریبا در میانه این لوله یک مهره و رزوه وجود دارد که برای باز و بسته شدن سریع و آسان تعبیه شده است و قدرت تغییر طول را پمپ می‌دهد. بدین وسیله این امکان را بوجود می‌آورد انتهای پمپ شناور در فاصله مناسبی از انتهای مخزن قرار گیرد. این قسمت تقریبا در سیال قرار دارد و در واقع وظیفه اتصال UMP و منیفولد را دارد. سیال از UMP به منیفولد انتقال داده و نیروی الکتریکی لازم برای موتور را از منیفولد به UMP انتقال می‌دهد.

لوله ستونی پمپ غریق Red Jacket
لوله ستونی پمپ شناور Red Jacket

ابتدای این لوله یک رایزر 4 اینچی است که به منیفولد متصل است و انتهای آن به کپسول متصل است. تقریبا در میانه این لوله یک مهره و رزوه وجود دارد که برای باز و بسته شدن سریع و آسان تعبیه شده است. این لوله قدرت تغییر طول را به پمپ شناور می‌دهد که این امکان را بوجود می‌آورد انتهای پمپ در فاصله مناسبی از انتهای مخزن قرار گیرد. این قسمت تقریبا در سیال قرار دارد و در واقع وظیفه اتصال UMP و منیفولد را دارد و سیال را از UMP به منیفولد انتقال داده و نیروی الکتریکی لازم برای موتور را از منیفولد به UMP انتقال می‌دهد.

قسمت‌های الکترونیکی

با توجه به اینکه پمپ شناور Red jacket شرایط عملکردی و مدل عملکردی خاصی دارد، به یک سیستم کنترلی نیازمند است. بنابراین برای کنترل عملکرد این پمپ نیاز به یک بورد الکترونیکی داریم. شرکت Veeder root چند نوع مختلف بورد الکترونیکی را برای این پمپ شناور معرفی کرده است که با توجه به قدرت پمپ و منبعی که برای تغذیه پمپ داریم دسته بندی می­‌شوند. در زیر بورد مناسب برای پمپ با قدرت 0.75 اسب بخاری که با هسته 115 ولتی کار می‌­کنند آورده شده است.

1 جعبه کنترلی 4 کلید تغییر وضعیت
2 چراغ تنظیم 5 بلوک ترمینال
3 رله خط 6 خازن
باکس الکترونیکی پمپ غریق Red Jacket
باکس الکترونیکی پمپ شناور Red Jacket
نقشه باکس الکترونیکی پمپ شناور Red Jacket
نقشه باکس الکترونیکی پمپ شناور Red Jacket
اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
  • سهراب قنبری 17 تیر 1402 / 7:24 ب.ظ

    سلام چرا انتخاب پمپ شناور Red jacket برای استفاده بر روی تانکر جایگاه منطقی است؟

  • غلامعلی ساغری 5 بهمن 1401 / 1:25 ب.ظ

    پمپ های ضدانفجار رد جکت دارای تاییدیه ATEX ساخت کشور آمریکا هستند که برای فرآورده هایی که مستعد انفجارند، طراحی و تولید شده اند. بعضی نمونه هاش، منیفولد ایرانی و کپسول آمریکایی هم می تونید در بازار پیدا کنین.

    • اینرژی 5 بهمن 1401 / 1:34 ب.ظ

      غلامعلی عزیز ممنون که مطالب وبلاگ مارو دنبال می کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات