حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مزایای مخزن سوخت سیار و معرفی برند های معروف آن

گاهی اوقات شرایطی حاکم است که انجام عملیات سوخت گیری در جایگاه سوخت امکان­ پذیر و منطقی نیست. در این مواقع می­‌توان گفت جایگاه سوخت باید برای سوخت­ گیری نزد وسیله ما بیاید. اما این اتفاق چگونه امکان­پذیر است؟ قبل از پاسخ به این سوال، ابتدا بررسی می­‌کنیم شرایط مذکور چگونه بوجود می­اید. در این مقاله به بررسی مزایای مخزن سوخت سیار ساختار دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل پرداخته خواهد شد.

گاهی اوقات با توجه به شرایط، وسیله­ مورد نظر ما که می‌­تواند وسیله­ نقلیه یا یک وسیله­ انجام کار باشد برای سوخت­گیری نمی‌­تواند به جایگاه سوخت مراجعه کند. برای مثال ماشین آلات کشاورزی اعم از تراکتور، تیلر، اره بنزینی به هیچ وجه منطقی نیست برای سوخت­گیری به جایگاه سوخت مراجعه کنند. این وسایل با سرعت بسیار پایینی دارند یا حرکت دادن و حمل آن­ها کار ساده ­ای نیست. حتی اگر این وسایل سوخت کافی برای رسیدن به جایگاه سوخت را داشته باشند، معمولا انتقال این وسایل به جایگاه سوخت هزینه‌­هایی در بر دارد که توجیه اقتصادی سوخت گیری این خودرو­ها در جایگاه را حذف می­کند.

دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل

برای مثال اگر خودرویی در محلی سوختش رو به اتمام است که در نزدیکی آن­جا جایگاه سوخت نیست، این خودرو برای سوخت­گیری باید مسافت چندین کیلومتری تا جایگاه را طی کند. با طی این مسافت که معمولا رفت و برگشت است، این خودرو سوخت اضافه­ای سوزانده است و علاوه بر صرف هزینه اضافی، باعث آلودگی محیط زیست شده است. از طرف دیگر ممکن است در شکل گیری ترافیک نیز دخیل باشد.

با توجه به همه­ این دلایل، همانطور که در بالا ذکر شد، بهترین گزینه این است که جایگاه سوخت را برای سوخت گیری این خودرو­ها حرکت داد. در این حالت هزینه­ های اضافی ناشی از رفت و آمد وسیله، حذف شده و همچنین در جهت حفظ محیط زیست نیز قدمی برداشته شده است. برای این کار لازم است تا جایگاه سوخت متحرک بسیار کوچکی داشته باشیم.

این جایگاه سوخت متحرک کوچک باید استاندارد­های مربوط به یک جایگاه سوخت را داشته باشد. لازم به ذکر است با توجه به متحرک بودن این جایگاه­ های متحرک و تحت شرایط و بار­های گوناگون قرار گرفتن آن­ها،  لازم است تا از ایمنی بیشتری نسبت به جایگاه سوخت برخوردار باشد. در واقع دقیقا مانند جایگاه سوخت به یک مخزن ذخیره سوخت، یک سیستم پمپاژ از مخزن به نازل و یک سیستم اندازه­ گیری و نمایش سوخت تحویلی مورد نیاز است. لذا می­توان گفت یک جایگاه سوخت مینیاتوری نیاز داریم.

بسیاری از ویژگی­ هایی که مخزن سوخت سیار را از هم تفکیک می­کند همان ویژگی­‌هایی است که جایگاه­‌های سوخت را از هم تمیز می‌­دهد. هر کدام از این مخازن با یک نوع سوخت سازگاز هستند و طبق استاندارد­های مربوط به همان سوخت ساخته شده‌­اند. ایمنی در این مخازن سوخت قابل حمل حرف اول را می­زند، زیرا اگر غیر از این بود با هر مخزن ساده­ وشیلنگی می­توانست سوخت را به وسیله­ مورد نظر انتقال داد. لذا این ایمنی مخازن سوخت قابل حمل است که آن­ها منحصر به فرد می­‌کند.

دسته بندی به اصطلاح؛ جایگاه‌­های سوخت مینیاتوری، بسیار گوناگون است و مخزن سوخت سیار تنها قسمتی از آن­ها می­‌باشند. به طور کلی می­توان جایگاه­ های سوخت کوچک را به دو دسته­ مخزن متحرک و مخزن ثابت تقسیم کرد.

ترولی سوخت رسان، توانایی‌ های محدود

زمانی که مخزن ثابت است و مابقی سیستم یک جایگاه سوخت بر روی یک پایه چرخ ­دار نصب شده است به اصطلاح ترولی سوخت ­رسان داریم. در یک ترولی سوخت رسان، مخزن ذخیره فرآورده ثابت است و با شیلنگ در  طول مناسب به ترولی متصل است. در واقع ترولی سوخت رسان را می­‌توان تلمبه­ یک جایگاه سوخت دانست. ترولی سوخت رسان تمام تجهیزات تلمبه­ یک جایگاه سوخت را شامل می­شود. ترولی سوخت رسان شامل یک پمپ هیدرولیک (معمولا BENNETT)، پیمانه­ گر، پالسر، نمایشگر، فیلتر، نازل و جا نازلی است. لازم به ذکر است پیمانه ­گر، پالسر و نمایشگر؛ می‌­توانند به صورت یکجا در غالب لیترشمار­های معروف برند GESPASA و PIUSI مورد استفاده قرار گیرند.

دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل
دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل

یک ترولی سوخت رسان دقیقا مانند یک تلمبه در جایگاه سوخت، فرآورده از مخزن مکش می­‌کند و به محل مورد نظر تحویل می­‌دهد. با این تفاوت که ترولی سوخت مانند دیسپنسر ثابت نیست و می­تواند حرکت کرده (با در نظر گرفتن محدودیت شیلنگ) و قدرت مانور بیشتری در تحویل سوخت دارند.

از ویژگی­ های ترولی سوخت رسان می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ارزان نسبت به تلمبه جایگاه سوخت
  • قابلیت سفارش تجهیزات به کار رفته در آن با توجه به نیاز مشتری
  • کاربرد­های فراوان از جمله:
  • خطوط تولید خودرو و موتور سیکلت
  • شعب عرضه نفت
  • مناطقی که امکان احداث جایگاه وجود ندارد
  • مجتمع‌­های کشت و صنعت زراعی
  • اسکله و بنادر
  • شرکت­های تولید مواد شیمیایی
  • وزن کم و حمل راحت

اما همانطور که در بالا اشاره شد، ترولی سوخت رسان در جابجایی محدودیت دارد و محدودیت آن را شیلنگی که به مخزن متصل است تعیین می­‌کند. لذا ترولی تنها تا جایی می­تواند حرکت کند که شیلنگ اجازه دهد. بنابراین برای سوخت­گیری راحت و بدون محدودیت در هر مکانی نیاز به تجهیز دیگیری داریم.

مخزن سوخت سیار، سوخت رسانی بی محدودیت

می‌­توان گفت در این وسیله تمام تجهیزات یک جایگاه سوخت در یک تجهیز جمع شده اند. قسمت اصلی  این تجهیز ­را مخزن ذخیره سوخت تشکیل می‌­دهد. مخزن سوخت سیار در ظرفیت­‌های متفاوت وجود دارند و معمولا گنجایش آن­ها از 55 لیتر آغاز می­‌شود و تا چند هزار لیتر نیز ادامه می‌­یابد. نکته اصلی در مخازن سوخت قابل حمل ایمنی است. این مخازن باید از استاندارد ADR که مربوط حمل مواد سوختی است پیروی کنند. لذا ابتدا به تشریح کامل قرار داد ADR می­‌پردازیم و سپس مزایای مخزن سوخت سیار را توضیح می‌­دهیم.

مخزن قابل حمل سوخت

ADR یک توافقنامه بین­ المللی برای ایمنی بیشتر

حمل کالاهای خطرناک از طریق جاده طبق یک توافق نامه بین المللی به نام ADR انجام می­‌گیرد. این قرارداد هر دو سال یکبار اصلاح و به­روز رسانی می­‌شود. توافقنامه اصلی با عنوان ” موافقت­ نامه اروپا در مورد حمل و نقل بین المللی کالاهای خطرناک از طریق جاده” نامگذاری شد و در ژنو در تاریخ 30 سپتامبر 1957 به امضا رسید. در حال حاضر 48 کشور به ADR پایبند هستند.

این توافق نامه کوتاه و ساده است. این برنامه از 17 ماده تشکیل شده است که شامل اصول قانونگذاری و رویه­‌های اشتراک، تجدید نظر و دو ضمیمه است که کلیه دستورالعمل­ها و مفاد را ذکر می­‌کند. در ضمیمه A شرایط کالاهای مورد نظر، به ویژه بسته­‌بندی آن­ها فراهم شده است. در ضمیمه B مقررات مربوط به ساخت تجهیزات و بهره­برداری از وسایل نقلیه حامل کالاهای خطرناک ارائه شده است. به طور خلاصه ADR به موارد زیر مربوط می­شود:

  • طبقه بندی کالاهای خطرناک با توجه به حمل و نقل جاده ای.
  • لیست کالاهای خطرناک؛ مقررات ویژه مربوط به کالاهای خطرناک بسته بندی شده در مقادیر محدود.
  • مقررات بسته بندی و ظروف.
  • ساخت و آزمایش بسته بندی.
  • ساخت و تأیید وسایل نقلیه.
  • شرایط حمل، بارگیری، تخلیه و جابجایی.
  • خدمه وسایل نقلیه، تجهیزات، عملیات و مستندات.
استاندارد ADR

کالاهای خطرناک بر اساس خاصیت آنها تعریف شده و به کلاس های مختلف تقسیم می شوند. کالاهای خطرناک طبق ADR به موارد زیر تقسیم بندی می­‌شوند:

  • کلاس1؛ مواد منفجره
  • کلاس2؛ گاز­ها
  • کلاس 3؛ مایعات قابل اشتعال
  • کلاس 4.1؛ مواد جامد قابل اشتعال، مواد خود واکنش پذیر و مواد منفجره حساس جامد
  • کلاس 4.2؛ موادی که احتمالا احتراق خود به خود دارند.
  • کلاس 4.3؛ موادی که در تماس با آب گازهای قابل اشتعال منتشر می‌­کنند.
  • کلاس 5.1؛ مواد اکسید کننده.
  • کلاس 5.2؛ پراکسید­های آلی
  • کلاس 6.1؛ مواد سمی
  • کلاس 6.2: مواد عفونی
  • کلاس 7؛ مواد رادیواکتیو
  • کلاس 8؛ مواد خورنده
  • کلاس 9؛ دیگر مواد خطرناک

گروه­ های بسته بندی به منظور تعیین میزان محافظت مورد نیاز بسته بندی کالاهای خطرناک در هنگام حمل و نقل استفاده می‌­شوند. به این صورت:

  • گروه اول: خطر بزرگ؛ محافظ ­ترین بسته ­بندی مورد نیاز است.
  • گروه دوم: خطر متوسط
  • گروه سوم: حمل و نقل کالاهای خطرناکی که خطر قابل توجهی ایجاد نمی­‌کند.
استاندارد تجهیزات قابل حمل سوخت

معمولا از نظر کمی، بیشترین کالای خطرناکی که در جاده­ها رواج دارند، فرآورده‌­های نفتی از کلاس3 (مایعات قابل اشتعال) هستند که با شماره ­های UN 1202 (سوخت دیزل)، UN1203 (بنزین) و UN 1223 (نفت سفید) نشان داده می­‌شوند.

معافیت­‌های حمل و نقل مواد خطرناک می‌­توانند از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرند، معافیت­‌های مربوط به ماهیت سوخت و کمیت سوخت؛ که به صورت خلاصه در جداول زیر نشان داده شده است:

حداکثر مقدار سوختی که می‌­تواند در هر واحد حمل و نقل وجود داشته باشد از قرار زیر است (معافیت جزیی):

فرآورده حداکثر مقدار نوع ظرف
گازوئیل 1000 لیتر مخزن مورد تایید UN – طبق مصوب ADR در مورد
کالاهای خطرناک کلاس و بسته بندی گروه 3
بنزین 333 لیتر مخزن مورد تایید UN – طبق مصوب ADR در مورد
کالاهای کلاس 3 و بسته بندی گروه 2

معافیت‌­های کلی برای افراد خصوصی:

فرآورده حداکثر مقدار نوع ظرف
گازوئیل و بنزین 240 لیتر با حداکثر 60 لیتر برای هر واحد متناسب با هدف

معافیت کلی برای شرکت ها:

فرآورده حداکثر مقدار نوع ظرف
گازوئیل 450 لیتر متناسب با هدف
بنزین 333 لیتر متناسب با هدف

برای مشاوره و سفارش جایگاه سوخت سیار به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

بررسی کلی و مزایای مخزن سوخت سیار و انواع آن

سوخت درون مخزن چگونه به محل مورد نظر انتقال می­‌یابد، برای مکش و پمپاژ سوخت درون مخزن روش­های متفاوتی وجود دارد که در زیر می­‌بینیم:

  • استفاده از پمپ دستی پیستونی
  • استفاده از پمپ دستی پره­ای
  • استفاده از پمپ هیدرولیک باتری ای
  • ثقلی

در دو مدل اول خود اپراتور با استفاده از اهرمی که تعبیه شده است پمپ را به حرکت در آورد. که در پمپ پیستونی اهرم به صورت رفت و برگشتی و در پمپ پره­ای به صورت چرخشی حرکت می­‌کند. در مدل دیگر از پمپ هیدرولیک استفاده می­‌شود. این پمپ با استفاده از باتری 12 یا 24 ولتی کار می­کند و معمولا تا دبی 45 لیتر بر دقیقه را می­تواند تامین کند.

تلمبه دستی مخزن قابل حمل سوخت

در روش دیگر، خروجی مخزن در انتهای آن نصب می­‌شود، در این حالت فرآورده درون مخزن می­تواند به صورت ثقلی تخلیه شود، این روش هزینه کمتری دارد اما عملکرد آن به عوامل گوناگونی از جمله ارتفاع محل تخلیه بستگی دارد. لازم به ذکر است در مدل­ های دیگر نیز شیلنگ تخلیه در پایین مخزن نصب می­‌شود تا عملیات تخلیه سوخت راحت­تر انجام گیرد. تمامی این روش­ها بر پایه­ ی قابل حمل بودن مخزن بدون محدودیت انتخاب شده ­اند. در هیچ کدام از این روش­ها محدودیت سیم یا شیلنگ نداریم و به راحتی می‌­توانیم عملیات سوخت­گیری را در مکان دلخواه انجام دهیم.

انواع دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل

برای خرید تجهیزات دیسپنسر سوخت به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

جنس این مخازن معمولا از پلیمر است که باعث می­‌شود در مقابل ضربه شکنندگی کمتری داشته باشد. در عین حال سبک بوده و حمل آن ساده باشد. همچنین معمولا می­توان سطح فرآورده درون مخزن را از روی بدنه آن تشخیص داد. از طرف دیگر پلاستیک نارسانا بوده و از لحاظ ایمنی مناسب­تر است. با این حال معمولا سیم اتصال به زمین نیز در این مخازن وجود دارد. در هنگام انتقال سوخت از مخزن سوخت سیار به وسیله مورد نظر، با استفاده از سیم و اتصال تعبیه شده بر روی مخزن، وسیله و مخزن با هم، هم‌بند و هم پتانسیل می­‌شوند تا الکتریسیته ساکن بوجود نیاید.

اجزا دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل

برای آشنایی با تجهیزات بهره برداری جایگاه سوخت به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

تجهیزات دیگری که بر روی این مخازن به کار گرفته می­شود، نازل و شیلنگ و اتصالات مربوطه است. شیلنگ باید در طول مناسب و از نوع روکش­دار که در مقابل ضربه­‌های احتمالی مقاوم باشد انتخاب شود. بعد از پمپ و در مسیر شیلنگ می­‌توان از لیترشمار مناسب استفاده کرد تا مقدار سوخت تحویلی به صورت دقیق مشخص شود.

بر روی بدنه مخزن بست­هایی برای قرار گرفتن نازل در نظر گرفته شده است. همچنین بر روی بدنه مخازن سوخت قابل حمل، محل پر کردن مخزن و محل تخلیه بخارات با درپوش مناسب در نظر گرفته شده است. با توجه به تلاطم زیاد فرآورده که به علت متحرک بودن مخزن شکل می­‌گیرد، اتصال تخلیه بخار بر روی بده بسیار ضروری است. نازل می‌­تواند از هر نوع و با هر دبی باشد، اما به علت کم بودن ظرفیت مخزن از نازل­های معمولی و غیر اتوماتیک استفاده می­‌شود. نازل مورد استفاده به هیچ وجه نباید نشتی داشته باشد.

مخازن سوخت متحرک در اندازه‌­های بزرگ­تر نیز در دسترس هستند. هرچقدر مقدار سوختی که حمل و نقل می­شود بیشتر باشد، ایمنی مربوط به آن نیز سخت­گیرانه‌­تر خواهد بود. مخزن سوخت سیار برای ایمنی بیشتری معمولا از جنس فولاد می باشد، یا در صورت پلیمری بودن، اطراف آن را محافظی آهنی پوشش داده است. یکی از بزرگترین مخازن متحرک، سوخت رسان­ه‌ای سیار هستند. در سوخت رسان سیار یک مخزن سوخت چند هزار لیتری وجود دارد که سختگیرانه‌­ترین استاندارد­های ایمنی در ان رعایت شده است. شوخت رسان سیار این قابلیت را بوجود می­آورد که در هر مکانی برای هر نوع وسیله‌­ای (حتی با ظرفیت بالا) امکان سوخت­گیری فراهم باشد.

در ادامه برای آشنایی شما با انواع و مزایای مخزن سوخت سیار، به معرفی مختصر محصولات برند ایتالیایی EMILIANA SERBATOI می­پردازیم.

محصولات برند EMILIANA SERBATOI

این برند محصولات متنوعی در بسیاری از زمینه‌­ها دارد.از قبیل، مخزن سوخت سیار، مخازن سوخت روزمینی و زیرزمینی، سیستم سوخت رسانی، سیستم مانیتورینگ سوخت، مخازن مربوط به AdBlue، کانتینر نگهداری مواد خطرناک و مخازن آب.

یکی از اصلی ترین محصولات این شرکت مخازن سوخت قابل حمل است. این مخازن با توجه به ظرفیت و نوع سوختی که با آن سازگار هستند به دسته­‌های مختلف تقسیم بندی می­شوند. تمامی این محصولات طبق قوانین ADR ساخته شده‌­اند. این مدل با گازوئیل، بنزین و اتانول سازگار بوده و در کلاس 3 ADR و گروه 2 یا 3 بسته بندی قرار می­‌گیرد.

یکی از مدل­‌های معروف مخزن سوخت سیار برند Emilcaddy است. این مدل در دو ظرفیت 55 و 110 لیتری موجود است. این مخزن از جنس پلی اتیلن بوده و برای سوخت­گیری وسایل نقلیه و صنایع کوچک و سبک ایده­‌آل است. این مخازن با طراحی منحصر به فردی که دارند و با در نظر گرفتن دسته­‌های مناسب، به راحتی جابجا و بلند می­‌شوند. مدل 55 لیتری حدودا 8 کیلوگرم و مدل 110 لیتری 12 کیلوگرم است.

چرخ ­های ضد پنچری این مخازن از پلاستیک فشرده ساخته شده که این امکان را فراهم می‌­آورد تا مخزن بر روی هر سطحی بتواند حرکت کند. بدنه­ این مخازن عاری از هر گونه لبه ­تیز هستند (لبه تیز باعث بوجود آمدن تمرکز تنش و سوراخ شدن مخزن می­شود). با اینکه هیچگونه تسمه تقویتی دور مخزن کشیده نشده است اما مقاومت بسیار بالایی دارد.

کاربری های دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل
کاربرد مخزن سوخت سیار برند EMILIANA SERBATOI

Emilcaddy را می­توان به صورت افقی یا عمودی بارگیری و استفاده کرد. این مخزن به درگاه بارگیری با تجهیز ونت هوای پیوسته مجهز است. همچنین شیر ایمنی توپی بر روی نقطه مکش و تخلیه نصب شده است. لازم به ذکر است تجهیزات جانبی نیز بر روی این مدل به کار گرفت که از جمله آن می­‌توان فیلتر­های کارتریج و صافی‌­ای برای بهبود کیفیت سوخت تحویلی و لیتر شمار­های مختلف است.

 این ویژگی ­ها باعث شده این مخزن یک راه حل ایده آل و ایمن برای سوخت گیری انواع وسایل تفریحی، ورزشی و کاری اعم از قایق، موتور سیکلت، جت اسکی و اره بنزینی باشد. به طور خلاصه ویژگی­‌های این مخزن را می­توان به صورت موردی زیر نمایش داد:

  • دسته­ بالایی برای گرفتن و بلند کردن مخزن
  • شیر ایمنی توپی مکش / تخلیه
  • درگاه بارگیری و جلوگیری از ونت
  • چرخ­ های ضد پنچری
  • نگه‌دارنده نازل
  • پشتیبانی پمپ دستی و برقی
  • بدنه­ی شیار دار برای قرار گیری تسمه برای ثابت کردن در هنگام حمل و نقل
دیسپنسر و ترولی سوخت قابل حمل

مدل Emilcaddy در دو رنگ زرد و سبز موجود است. رنگ زرد سازگار با گازوئیل و رنگ سبز سازگار با بنزین و اتانول است. هر کدام از این مدل­ها با ویژگی‌­های مخصوص خود در دسترس هستند.

مدل سازگار با گازوئیل (زرد رنگ) با ویژگی­های زیر در دسترس است:

  • پمپ تیغه­ای دستی از جنس آلومینیوم همراه با نازل دستی و 3 متر شیلنگ (A)
  • پمپ باتری ای DC 12 و 24 ولتی با دبی 40 لیتر بر دقیقه همرا با 4 متر کابل الکتریکی، پایه نگهدارنده باتری و نازل دستسی با 3 متر شیلنگ (C)
  • پمپ باتری ای DC 12 و 24 ولتی با دبی 40 لیتر بر دقیقه همرا با 4 متر کابل الکتریکی، پایه نگهدارنده باتری و نازل اتوماتیک با 3 متر شیلنگ (C)

مدل سازگار با بنزین (سبز رنگ) با ویژگی­ های زیر در دسترس است:

  • پمپ دستی تیغه­ای چرخان از جنس آلومینیوم که سازگار با بنزین همراه با نازل دستی و 3 متر شیلنگ سوخت
  • پمپ پیستونی دستی با استاندارد ATEX همراه با 4 متر سیم اتصال به زمین، نازل دستی و 3 متر شیلنگ آنتی استاتیک (B) مدل اتانول نیز از همین نوع است.
  • پمپ الکتریکی DC 12 ولت با دبی 45 لیتر در دقیقه با استاندارد ATEX ،4 متر کابل اتصال به زمین و پایه نگهدارنده­ی آن، نازل دستی و 3 متر شیلنگ آنتی استاتیک (D)
  • پمپ الکتریکی DC 12 ولت با دبی 45 لیتر در دقیقه با استاندارد ATEX ،4 متر کابل اتصال به زمین و پایه نگهدارنده­ آن، نازل اتوماتیک و 3 متر شیلنگ آنتی استاتیک (D)
بخش های دیسپنسر و تلمبه سوخت قابل حمل

برند EMILIANA SERBATOI از جنس پلی‌ اتیلن در ظرفیت­‌های 220، 440 و 450 لیتر موجود است. اما این مخازن به علت ظرفیت بالا، جرم زیادی دارند و حمل آن­ها به صورت دستی امکان پذیر نیست. لذا معمولا در جایی ثابت می­‌شوند و یا در خودرو قرار می­‌گیرند.

برای مطالعه مقاله دیسپنسر جایگاه سوخت چیست به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • جواد 14 دی 1402 / 5:07 ق.ظ

    باسلام
    هزینه راه اندازی جایگاه سوخت در کمترین ابعاد ممکن در روستای که چندین روستا حومه دیگه داره چقدر هست و با چه توان مالی میشه اقدام کرد.
    ممنونم

    • محمد با عزم 26 فروردین 1403 / 2:50 ب.ظ

      باسلام و احترام
      لطفا جهت دریافت اطلاعات تفصیلی با همکاران بخش فروش از طریق شماره واتساپ «09912055724» ارتباط بگیرید.

  • کمال سهرابی 16 تیر 1402 / 11:24 ق.ظ

    سلام و خدا قوت ب عوامل سایت اینرژی.بیشترین کالای خطرناکی که در جاده­ها رواج دارند، چه فرآورده هایی هستند ؟با تشکر از جوابگویی ادمین محترم

  • مینا 16 خرداد 1402 / 10:07 ق.ظ

    ایده جالبی نیست. خوب خود همین مخزن سیاره‌ها نیاز به جابجایی دارند که. یه مخزن کوچیک که جابجایی خودش هم مشکله چه فایده ای داره. با یه دبه محکم میشه کل استفاده از این پمپ های سیار رو حل کرد. حالا نمی دونم شاید برای مصارف خاص مثلا پشتیبانی از یه سری خودرو مناسب باشن.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات