حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

راهنمای خرید بهترین لیتر شمار از برندهای معتبر در سال 2023

برای خرید بهترین لیترشمار چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ این سوالیست که هنگام خرید به ذهن خیلی از ما خطور می کند. کدام برندها بهترین عملکرد را دارند؟ از کجا می توان این دستگاه را تهیه کرد؟ جواب همه این سوالات را ما در اینجا به شما خواهیم داد. با ما همراه باشید.

هنگامی که بخواهید به هر دلیلی مقدار سیالی که از یک مقطع عبور کرده است را اندازه بگیرید به لیتر شمار یا Flow meter نیاز خواهید داشت. لیتر شمار یک ورودی و خروجی دارد و بر لوله‌­ی مورد نظر نصب می‌­شود و با ورود سیال از یک طرف توربین تعبیه شده در لیتر شمار را می­‌چرخاند، با چرخش این توربین یا به صورت مکانیکی و با چرخدنده یا به صورت مغناطیسی و چرخش قطب­ها اعداد نشانگر روی لیتر شمار تغییر می‌­کنند. 

حجم سیالی که توربین را به چرخش در می‌آورد طوری طراحی شده که با اعداد نشانگر هماهنگ باشد. بنابراین می­توان گفت دقت بالا، کالیبره شدن راحت، نصب راحت و توانایی کارکرد با دبی بالا در فشار بالا از ویژگی­های یک لیتر شمار با کیفیت است.

برای معرفی بهترین برندهای تامین کننده لیتر شمار دو شرکت PIUSI و GESPASA که ایتالیایی و اسپانیایی هستند را می توان نام برد. این دو شرکت سال­ها است در زمینه تولید تجهیزات جایگاه سوخت فعالیت دارند و از نظر خدمات پس از فروش بسیار عالی عمل کرده‌­اند. همچنین با توجه به اینکه این دو شرکت پمپ جایگاهی نیز تولید می­کنند، لیتر شمار تولید شده با پمپ­‌های تولید شده هماهنگ بوده و از نظر کارکرد مشکلی نخواهند داشت.

بنابراین شما می­توانید به راحتی با خرید Flow meter ، پمپ و یک نازل و شیلنگ از یکی از دو برند، پمپ بنزین کوچک و با کیفیت و دقت بالایی تهیه کنید و نگران تامین قطعات مصرفی تجهیزاتتان نباشید.

خرید بهترین لیتر شمار های GESPASA

لیتر شمار Gespasa
خرید بهترین لیتر شمار Gespasa

برای انتخاب لیتر شمار مناسب باید به مشخصات لیتر شمار شامل سیال مورد نظر، دبی کارکرد، فشار کارکرد و … توجه کرد و سپس با در نظر گرفتن این ویژگی­‌ها اقدام به خرید بهترین لیتر شمار نمود. شرکت GESPASA مدل­‌های مختلفی از Flow meter ارائه داده است که از آلومینیوم و پلاستیک با بالاترین کیفیت تهیه شده‌­اند.

همچنین در مدل­های مکانیکی چرخدنده‌­ها بسیار دقیق و با کیفیت هستند و در تا فشار 55 بار  و دبی 250 لیتر بر دقیقه توانایی کار دارند بنابراین به نظر می‌­آید پاسخگوی هر نیازی باشد.

مدل MGE-110 MGE-250 MG-80A MGI-110
دبی کارکرد
(لیتر بر دقیقه)
5-110 گازوئیل
5-80 لوبریکانت
10-250 گازوئیل
10-150 لوبریکانت
10-90 5-110 گازوئیل
5-80 لوبریکانت
خطا (درصد) 0.5 0.5 1 0.5
فشارکارکرد
(بار)
55 45 15 55
دمای عملکرد
(سانتی گراد)
10- تا 5 10- تا 5 10- تا 60 10- تا 50
ابعاد
(میلیمتر)
123*68*123 141*100*159 165*132*
180
123*90*123
وزن
(کیلوگرم)
0.85 2.3 1.95 1.1
سیال گازوئیل
لوبریکانت
گازوئیل
لوبریکانت
گازوئیل
نفت
گازوئیل
لوبریکانت
قطر (اینچ) 1 1 و 1/5 1 1

لیتر شمار مدل MG-80A دارای محفظه ضد انفجار بوده که می­تواند با اکثر هیدروکربن به کار گرفته شود که می­تواند در 8 مدل متفاوت نصب شود. دقت این مدل 1% بوده اما پیشنهاد شده از این مدل در مصارف مالی استفاده نشود. مدل دیگر این برند لیتر شمار MGE-110 است که صفحه نمایش دیجیتال دارد که  برای محاسبه لیتر از چرخدنده­‌های بیضی با دقت بالا بهره می­‌گیرد.

این لیتر شمار تا 5 رقم می­تواند نشان دهد و لیتر کلی نیز در حافظه پایدار آن باقی می­‌ماند که مدل MGE-250 نیز این قابلیت را دارد البته مدل 250 ، عدد سرویس قبل را نیز ذخیره می­‌کند.

همه­ مدل‌­های این شرکت از باتری با طول عمر بالا بهره می­‌گیرند. شرکت GESPASA یک مدل فلومتر پالس دار با نام MGI-110 نیز ارائه کرده است که می­تواند اطلاعات را راحت تر در اختیار سیستم­های کنترلی و مدیریتی قرار دهد و با روغن و گازوئیل سازگاری بیشتری دارد. نحوه اتصال به اکثر این مدل­ها با یک فلنج 1 یا 5/1 اینچی امکان پذیر است. با رعایت این نکات شما می توانید به راحتی خرید بهترین لیتر شمار را انجام دهید.

خرید بهترین لیتر شمار های PIUSI

لیتر شمار PIUSI
خرید بهترین لیتر شمار PIUSI
مدل K24 K33 ,K44 K33 ATEX

دبی کارکرد
(لیتر بر دقیقه)
7-120 20-120 20-120
خطا (درصد) 1 1 1
فشارکارکرد
(بار)
20 10 3.5
ابعاد
(میلیمتر)
112*75*60 128*176*100 128*176*100
وزن
(کیلوگرم)
0.5 0.6 0.6
سیال گازوئیل گازوئیل گازوئیل، بنزین
و نفت سفید

این برند ایتالیایی مدل های متنوع meter دیجیتالی و مکانیکی با دقت بالا تولید می­کند که حجم سیال عبوری را با دقت بالا نشان می‌­دهد. مدل K24 این برند، یک لیتر شمار دیجیتالی هست که بدنه آلومینیومی  و چرخدنده تکنوپلیمری دارد و برای کار با سیال­‌ها با ویسکوزیته پایین طراحی شده است که می­تواند به راحتی در انتها یا میانه خط دیسپنس نصب شود.

صفحه نمایش آن چرخان است که خواندن آن را آسان می­کند. همچنین استحکام بالا و آب بندی قوی آن، باعث می­ شود بتوان در هر محیطی از آن استفاده کرد. این مدل از 1/0 تا 99999 لیتر و برای مصرف کلی تا 6 رقم را می­تواند نمایش دهد و با دو باتری AAA کار می­کند و همچنین نوع پالس­دار این مدل نیز وجود دارد.

خرید بهترین لیتر شمار K33, K44

مدل معروف و پرطرفدار دیگر تجهیزات اندازه گیری برند پیوزی، لیترشمار های K33 و K44 است. این مدل مکانیکی برای کار با گازوئیل مناسب است که نسخه 33 آن تا 999 و نسخه 44 آن تا 9999 لیتر را ساپورت می­‌کنند. پس اگر با حجم­های زیادی سر و کار ندارید می­تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. این مدل‌­ها برای محاسبه دقیق مقدار سیال برای مصارف غیر تجاری طراحی شده­‌اند.

ویژگی عالی این مدل­ها نصب و کالیبره کردن راحت آن­هاست. برای نصب بر روی پمپ­‌های جایگاه­‌های گازوئیل مناسب هستند. اما توانایی ذخیره اطلاعات این مدل پایین است و اگر ذخیره سازی اطلاعات برایتان مهم است این مدل مناسب بنظر نمی‌­آید. مقاومت پایین در مقابل جریان این مدل باعث شده بتواند در خط لوله­‌هایی که پمپ ندارند و با نیروی گرانش کار می­ کنند هم استفاده شود.

این مدل قابلیت وارد و خارج شدن سیال از 4 جهت را دارد و نسخه K44 پالس­دار آن نیز وجود دارد. از دیگر مشخصات لیتر شمار K44 وجود توتالایزر در نمایشگر آن است.

لیتر شمار - جهت چرخش
لیتر شمار – جهت چرخش

از مدل­های دیگر لیتر شمار PIUSI می ­توان به K33 ATEX اشاره کرد. این مدل برای سیال­‌هایی همچون بنزین، گازوئیل و نفت سفید و مصرف غیر تجاری مناسب هستند. در واقع این مدل همان مدل K33 است که استاندارد ATEX را داراست و برای کار در محیط­‌های با خطر انفجار بالا طراحی شده است. اگر به دنبال یک meter ساده و اقتصادی هستید و همچنین ایمنی برایتان مهم است K33 ATEX می­تواند گزینه مناسبی باشد.

این مدل می­تواند بر روی لوله‌­های ثابت و متحرک و یا به طور مستقیم بر روی پمپ و مخزن نصب شود. این مدل هم با توجه به مقاومت پایین اش در مقابل جریان می­تواند بر روی خط جریان­‌هایی که پمپ ندارند و به صورت ثقلی کار می­کنند هم نصب شود.

همانطور که خرید بهترین لیتر شمار که بتواند طول عمر مناسبی را داشته باشد و از دقت و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. گاهی اوقات نیاز است تا بتوانیم از میزان لیتراژ دستگاه، خروجی پالس گرفته و در سیستم های کنترلی و اتوماسیون صنعتی از آن استفاده نماییم. آیا می دانید پالسر دستگاهی برای تبدیل مقدار لیتراژ به داده دیجیتالی می باشد. آیا می دانید پالسر چیست، برای اطلاع از نحوه عملکرد پالسر به مقاله ” پالسر چیست ” مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
  • حسین نجفی 19 تیر 1402 / 9:31 ب.ظ

    سلام برای خرید بهترین لیترشمار چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ با سپاس

  • کاوه احمدنیا 14 دی 1399 / 3:19 ب.ظ

    سلام
    لیتر شمار در واقع مقدار لیتر عبوری از دستگاه رو اندازه گیری میکنه! مکانیزم کار این دستگاه آیا به این صورت هست که با هر لیتر عبوری چرخ دنده یا توربین یک دور میچرخه؟ و یک دور چرخش عدد یک رو نمایش میده و…
    و ایا برای سیال های متفاوت حتما نیاز هست که لیتر شمار متفاوتی انتخاب بشه؟ و ایا برای سیالات با ویسکوزیته مشابه میشه لیترشمار شبیه استفاده کرد؟
    آیا لیترشمار باعث انفجار میشه؟ چرا؟ مگه قطعه ای در لیتر شمار هست که در محیط های خطرناک باعث جرقه و انفجار محیط بشه؟

    • اینرژی 15 دی 1399 / 1:14 ب.ظ

      سلام و عرض ادب
      جناب آقای احمدنیا

      1- متناسب با چرخش توربین، لیتر شمار حجم عبوری را اندازه گیری می کند و نمایش می دهد
      2- بله
      3- بستگی به نوع عمل کردی لیتر شمار دارد.
      4- بنا به نوع عملکردی لیترشمار از جریان الکتریسته استفاده می شود.

      با تشکر از همراهی شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات