حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

فرآیند فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر چیست؟

سوخت مصرفی خودروها باید خلوص بالایی داشته باشد. در غیر این صورت استفاده از آن برای موتور حساس ماشین‌های امروزی خطرناک است و منجر به خرابی آنها می‌شود. فرآیند فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر برای این منظور طراحی ‌شده است. فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر نوعی سیستم تصفیه مخصوص پاک‌سازی انواع سوخت از ناخالصی‌ها است. لذا از این فیلترها می‌توانید در پاک‌سازی بنزین، گازوئیل، نفت سفید و… استفاده کنید. این فیلترها در مسیر جریان سیال قرار گرفته و باعث جداسازی ذرات و ناخالصی‌ها مانند آب می‌شوند.

کاربرد فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر در جایگاه‌های توزیع سوخت است. این فیلترها در کنار دیسپنسرهای سوخت‌گیری نصب می‌شوند و برای خالص‌تر شدن سوخت مصرفی خودروها استفاده می شود.

خرید فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر در سطح طراحی و یا ارتقاء و نوسازی جایگاه‌های توزیع سوخت انجام می‌شود. اما لازم است که از انواع این فیلترها و همچنین از مکانیزم کار آنها در پاک‌سازی و فیلتر کردن انواع سوخت اطلاع داشته باشید. در این ‌صورت بهتر می‌توانید برای تجهیز جایگاه سوخت اقدام کنید.

فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر

چرا به فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر نیاز داریم؟

اهمیت این فیلترها در پاک‌سازی تخصصی انواع سوخت است. سوخت‌ها همگی سیالات نفتی هستند که در حجم زیاد برای خرده‌فروشی توزیع می‌شوند. بنزین و گازوئیل متداول‌ترین نوع سوخت هستند که همه ‌روزه میلیون‌ها لیتر از این سوخت‌ها توسط انواع خودرو و دیگر تجهیزات موتوری مصرف می‌شوند. هر گونه ناخالصی سوخت باعث عدم کارکرد مفید و سالم موتور خواهد شد که گاهاً به خرابی‌های متعدد موتور در ماشین‌ها می‌انجامد.

موتور ماشین‌ها هیچ ابزار کلیدی برای پاک‌سازی سوخت ندارد. فیلتر سوخت تعبیه ‌شده در موتور خودروها در حد جداسازی ذرات جامد بزرگ از سوخت طراحی‌ شده است و مناسب حذف ناخالصی‌ها مانند آب و یا دیگر سیالات و حتی ذرات گرد و خاک و… نیستند.

انواع فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر برای پاک‌سازی سوخت در حجم زیاد طراحی ‌شده است. این فیلترها به ‌راحتی توان نصب شدن بر انواع دیسپنسر را دارند. همچنین قابلیت پاک‌سازی هر نوع سوخت را داشته و در خالص کردن آن تأثیرگذار هستند.

برای اطمینان از کیفیت سوخت تحویل داده‌ شده توسط جایگاه‌ سوخت‌ گیری به این فیلترهای تخصصی نیاز داریم. اگر کیفیت تحویل سوخت جایگاه برای شما مهم است، لازم است که این فیلترها را با آن نگاهی تخصصی تهیه کنید. همچنین بازدید و بازرسی دوره‌ای این فیلترها الزامی است.

مکانیزم کار فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر

این فیلترها برای عبور سیالات نفتی از متریال‌های مقاوم در برابر این سیالات ساخته شده اند. وظیفه این فیلترها حذف هر نوع ناخالصی اعم از ذرات معلق و یا آب و… از سوخت است.

مکانیزم عملکرد این فیلترها دو مرحله‌ای است. مرحله اول فیلتراسیون ذرات جامد کوچک اما معلق در سوخت است. در این مرحله از فیلترهای صفحه‌ای برای حذف ذرات کوچک تا قطر 50 میکرون استفاده ‌شده است.

اما مرحله دوم برای جداسازی سیالات محلول شده در سوخت می‌باشد. آب حل ‌شده در سوخت ناخالصی متداولی است. این آب می‌تواند به‌ علت وجود رطوبت هوا در داخل سوخت حل شده و همراه آن جابجا شود. گاهی نیز ممکن است با مشکلاتی مانند تقلب در توزیع سوخت و اضافه شدن آب مواجه باشیم. اما در هر صورت مرحله‌ی دوم فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر قادر است تا آب را از انواع سوخت جدا کند. به ‌این ‌ترتیب سیال خارج شده از انواع فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر سوختی مرغوب، خالص، با کیفیت مناسب کار موتورهای احتراق داخلی است.

فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر

ویژگی‌های فیلتراسیون ذرات سوخت ایده‌آل

در سطح بازار انواع فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر فروخته می‌شوند. اما لزوماً همگی محصولات کیفیت ساخت یکسانی ندارند. ویژگی‌های برجسته این فیلترها برای عملکرد عالی در پاک‌سازی و خالص سازی سوخت به ‌قرار زیر است.

  • توانایی انتقال سوخت با دبی بالایی داشته باشند. ظرفیت دبی عبور فیلتر با ظرفیت عبور سوخت دیسپنسر همخوانی داشته باشد.
  • تحمل فشار کافی برای عبور سیال را داشته باشد. معمولاً حداکثر فشار سیال حین عبور از دیسپنسر ممکن است تا 80 بار افزایش پیدا کند.
  • شرایط نصب آن بر انواع دیسپنسر ساده باشد.
  • از ورودی اتصال هوای فشرده برای تمیز کردن فیلترها بدون نیاز به جدا کردن آنها از داخل محفظه برخوردا باشد.
  • از شیر تخلیه دستی برای خارج کردن هوای باقیمانده در محفظه فیلتراسیون برخوردار باشد.
  • دارای خروجی برای نمونه‌گیری مایع فیلتر شده باشد.
  • توانایی فیلتراسیون تا حد ذرات 50 میکرون را داشته باشد.
  • در مقابل انواع سوخت مقاوم باشد. هیچ اثرپذیری شیمیایی از انواع سوخت نداشته باشد.
  • پوشش داخلی و خارجی این فیلترها باید در مقابل هر نوع خوردگی و یا فرسایش مقاوم باشد.
توضیح مرحله به مرحله تصفیه، ذخیره و فرآیند انتقال نفت خام خروجی از چاه

پارامترهای کلیدی در انتخاب فیلتراسیون ذرات سوخت

برای انتخاب این فیلترها معیارهای زیر را در نظر داشته باشید.

  • ظرفیت فیلتر در پاک‌سازی سوخت که با واحد لیتر بر دقیقه معرفی می‌شود.
  • نوع فیلتر که باید با نوع سوخت مورد نظر شما همخوانی داشته باشد.
  • مقدار فشار سیال
  • طول عمر مفید کارتریج
  • و…

این پارامترها با توجه به نوع سوخت، نوع دیسپنسر سوخت و نوع توزیع سوخت و حتی روش‌های انبارداری سوخت انتخاب می‌شوند. دقت کنید که شرایط توزیع انواع سوخت متفاوت است. لذا نیاز به فیلتراسیون تخصصی در جابه‌جایی انواع سوخت از بنزین تا گازوئیل داریم.

فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر

مزایای استفاده از فیلتراسیون ذرات سوخت چیست؟

بدون حضور این فیلترها نیز می‌توانید انواع سوخت را توزیع کرده و یا آنها را در مخازن ذخیره کنید. اما در این ‌صورت قطعاً هیچ بازخورد عینی از سطح کیفی سوخت ندارید. مزایای استفاده از فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر به ‌قرار زیر است.

  • از آنجا که باعث خلوص کامل سوخت می‌شود، در افزایش راندمان کارکرد انواع ماشین‌آلات موتوری تأثیرگذار است.
  • باعث کاهش خرابی سیستم‌های سوخت رسانی مانند دیسپنسر و… می‌شود.
  • باعث کاهش خرابی انواع موتورهای احتراق داخلی در خودروها و یا دیگر ماشین‌آلات خواهد شد.
  • از تأثیر خوردگی سوخت چه در سطح تجهیزات سوخت‌رسانی و چه در سطح وسایل موتوری می‌کاهد.
  • مانع از ژله‌ای شدن سوخت در هوای سرد خواهد شد.

استفاده از این فیلترها باعث ارتقاء سطح کیفی سوخت خواهد شد. نصب درست این فیلترها در اعتبار جایگاه توزیع سوخت تأثیرگذار است و قطعاً باعث رضایت مصرف‌ کننده نهایی در هنگام تحویل سوخت خواهد شد.

کاربرد فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر

این فیلترها برای حذف ناخالصی‌های انواع سوخت طراحی‌ شده‌اند. روش طراحی و مکانیزم کار آنها شبیه به دیگر فیلترها است. اما در طراحی آنها از متریال‌های تخصصی حوزه سوخت‌رسانی و همچنین روش طراحی ضد احتراق استفاده شده ‌است.

کاربرد فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر در سطح جایگاه‌های توزیع سوخت است. این فیلتر ها به ‌راحتی شرایط نصب اصولی و ایمن در مسیر توزیع سیال انواع دیسپنسر دارند. 

همچنین از ظرفیت کافی عبور سیال برای توزیع سوخت در دیسپنسر برخوردار هستند.

فراتر از دیسپنسر از این فیلترها می‌توانیم در موارد کاربردی دیگری نیز استفاده کنیم. طراحی سیستم‌های سوخت‌رسان، سیستم‌های پالایشگاهی، سیستم‌های ذخیره‌سازی سوخت در سطح فضاهای صنعتی و کارگاهی و طراحی هر نوع جایگاه توزیع سوخت از جمله قابلیت‌های کاربردی فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر است.

قیمت فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر

فیلترهای طراحی سیستم‌های سوخت‌رسان از تکنولوژی تخصصی عبور سیالات نفتی برخوردار هستند. این فیلترها دارای دو مرحله فیلتراسیون آب و ذرات هستند تا در نهایت سوخت تحویل داده ‌شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد. قیمت فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر کاملاً وابسته به تکنولوژی ساخت، مقدار جداسازی ذرات و همچنین کیفیت ساخت قطعات آن دارد.

قیمت فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر

انواع فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر (Dispenser) در سطوح پاک‌سازی و فیلترسازی متنوع طراحی می‌شوند. اما بهترین آنها قادر به حذف ذرات تا قطر بسیار کوچک 50 میکرون هستند. قاعدتاً این سطح از پاک‌سازی در قیمت فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر تأثیرگذار است. از دیگر نکات می‌توان به تعریف امکانات و قابلیت‌های فنی مانند توانایی اتصال هوای فشرده، پاک‌سازی ساده فیلتر، امکان تخلیه سریع آب و ظرفیت مناسب عبور سیال اشاره کرد. 

برای خرید فیلتراسیون سوخت دیسپنسر می‌توانید از خدمات تخصصی سایت اینرژی استفاده کنید. اینرژی مجری فروش و توزیع تمامی ملزومات سوخت‌رسان و تجهیزات جایگاه توزیع سوخت در سطح کشور است. در فروشگاه آنلاین اینرژی می‌توانید از اطلاعات کامل فنی در مورد انواع فیلتراسیون ذرات سوخت دیسپنسر برخوردار باشید و این محصولات را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • محمد علی مرادی 11 بهمن 1401 / 4:22 ب.ظ

    من اطلاعات زیادی درباره سوخت دیسپنسر نداشتم این مقاله اطلاعات خوب و کاملی رو در اختیار من گذاشت. ممنونم

    • اینرژی 11 بهمن 1401 / 4:31 ب.ظ

      محمد علی عزیز ممنون که مطالب وبلاگ مارو دنبال می کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات