حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

لیتر شمار دیجیتال چیست؟

لیتر شمار، فلومتر یا جریان سنج، دستگاهی است که در مسیر عبوری سیال نصب شده و میزان سیال عبوری را سنجیده و به کاربر نشان می­دهد. در لیتر شمار دیجیتال، میزان حجم سیال عبوری توسط یک صفحه نمایش دیجیتال به نمایش درمی­ آید. در تصویر بالا یکی از پر فروش ترین لیتر شمار های دیجیتال را مشاهده می کنید.

 

 

مشخصات لیتر شمار دیجیتال

در حقیقت در لیتر شمار دیجیتال حجم سیال عبوری به معادل الکتریکی آن تبدیل می­شود. در حقیقت یک مبدل (Transducer) مسئول این تبدیل است. سپس این اطلاعات الکتریکی طی چندین مرحله، مطابق شکل زیر، به اطلاعات قابل نمایش برای کاربر تبدیل شده و در صفحه نمایش نشان داده می­شود. این مراحل عبارتند از:

  • واحد پردازش سیگنال: توسط واحد پردازش سیگنال خروجی مبدل تقویت می­شود.
  • ترکیب کننده (Multiplexer) و مبدل سیگنال: که چندین سیگنال آنالوگ خارج شده از واحد پردازش را با هم ترکیب کرده و به واحد تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال تحویل می­دهد.
  • مبدل آنالوگ به دیجیتال: که داده ­های آنالوگ را به شکل دیجیتالی معادل آن تبدیل می­کند.
  • صفحه نمایش: که مقدار واقعی اندازه گیری شده را به شکل دیجیتال آن به کاربر نشان می­دهد. بسته به نوع لیتر شمار، صفحه نمایش می­تواند اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

 

مشخصات لیتر شمار دیجیتال

 

 

لازم به ذکر است که لیتر شمارهای دیجیتال عمدتا در نحوه جمع‌آوری اطلاعات در مورد سرعت و دبی سیال توسط سنسورها تفاوت­ های اساسی دارند. با این وجود تبدیل این اطلاعات از فرم آنالوگ به فرم دیجیتال اساسا به یک شکل در تمامی آن ­ها انجام می­شود.

موارد استفاده از لیتر شمار دیجیتال

مدل دیجیتالی لیتر شمارها نسبت به مدل­های آنالوگ پیچیده‌تر و گران‌ قیمت ­تر است اما در برابر شرایط عملیاتی نامطلوب حساس‌تر می­باشد. مهمترین مزیت مدل­ دیجیتال در این است که این ابزار اندازه­ گیری بسیار دقیق ­تر بوده و کاربران می­توانند نتایج اندازه­ گیری­ های خود را با دقت بالایی و تا چندین رقم اعشار مشاهده کنند. مهمترین ویژگی­ های لیتر شمار دیجیتال که سبب گستردگی کارایی آن می­شود عبارتند از:

  • دقت محاسبه بالا
  • امکان ذخیره­ سازی اطلاعات
  • امکان محاسبه محدوده گسترده ­ای از دبی­ های سیال
  • اندازه گیری دبی سیالات با دماهای مختلف
  • تحمل فشار سیال تا محدوده قابل توجهی
  • امکان کالیبراسیون راحت
  • کارآیی راحت و کاربر پسند

با این تفاسیر برای اندازه ­گیری جریان سیال در کارخانه ­ها، مراکز صنعتی، جایگاه­ های سوخت، آزمایشگاه­ ها، مدارس، دانشگاه­ ها و مراکز آموزشی مدل دیجیتال انتخاب ارجحتری می­باشد. نکته دیگری که لازم به ذکر است این است که لیتر شمار دیجیتال در انواع گوناگونی متناسب با سیال­ های مختلف تولید و عرضه می­شود. به همین علت انتخاب صحیح لیتر شمار با توجه به سیال مورد نظر، دما و فشار کاری حائز اهمیت است. به طور مثال برای اندازه­ گیری دبی اسیدها نمی­توان از یک لیتر شمار معمولی استفاده کرد. در این موارد می ­بایست بدنه لیتر شمار از جنسی تولید شده باشد که در برابر خوردگی مقاومت نماید.

خرید لیتر شمار دیجیتال

تنظیمات لیتر شمار دیجیتال

هر وسیله­ ای، علی ­الخصوص ابزارهای اندازه­ گیری، قبل از استفاده نیاز به انجام یک سری تنظیمات و کالیبراسیون دارند. در غیر این صورت ممکن است اطلاعاتی که توسط این ابزارها به کاربر ارائه می­شود غلط بوده و سبب گمراهی شود. لیتر شمارها نیز به علت کابردهای فراوان و نیاز به دقت بالای اندازه­ گیری از این قاعده مستثنی نیست. برای تنظیم کردن و کالیبراسیون یک لیتر شمار دیجیتال می­توان از دستورالعمل ذیل پیروی نمود:

  • یک ظرف مدرج که حجم آن معلوم است تهیه نمایید.
  • لیتر شمار خود را روی عدد صفر تنظیم کنید.
  • توسط نازل مقداری از سیال را داخل ظرف مدرج بریزید طوری که حجم مشخصی از ظرف را اشغال کند.
  • مقدار سیال داخل ظرف را توسط درجه ­هایی که روی ظرف تعبیه شده اندازه گیری کنید.
  • در صورتی که مقدار نمایش داده شده توسط صفحه نمایشگر لیتر شمار با عدد اندازه­ گیری شده توسط ظرف مدرج یکسان بود به معنای آن است که لیتر شمار کالیبره است.
  • در صورت مشاهده هرگونه اختلاف میان این دو عدد می­بایست متناسب با مدل لیتر شمار دیجیتال و دستورالعملی که توسط شرکت سازنده ارائه شده است به کالیبره کردن آن بپردازید.

قیمت لیتر شمار دیجیتال

در این مقاله سعی شد تا اطلاعات جامعی در خصوص لیتر شمار دیجیتال در اختیار شما همراهان همیشگی اینرژی حوزه تخصصی فروش تجهیزات ابزار دقیق قرار گیرد. برای انتخاب و خرید آنلاین لیتر شمار دیجیتال (Digital flow meter) و آگاهی از لیست قیمت حدودی لیتر شمار می توانید از جدول زیر کمک بگیرید.کارشناسان ما بر اساس نیاز شما بهترین لیتر شمار  را با به صرفه ترین قیمت به شما معرفی خواهند کرد. برای اطلاع از قیمت دقیق لیتر شمار می توانید با شماره های ۰۹۹۱۲۰۵۵۷۲۴، 88522276-021 و 86121894-021 تماس بگیرید.در ادامه می توانید رنج قیمت برخی لیتر شمار های پرفروش اینرژی در خرداد 1401 را ببینید.

لیست قیمت لیتر شمار دیجیتال در خرداد ماه 1401

مدل نوع سایز (اینچ) رنج قیمت به تومان
هاچاسو دیجیتال 1.5 2000000 تا 2600000
هاچاسو دیجیتال 1 1800000 تا 2300000
هاچاسو مکانیکی 1 1700000 تا 2200000
هاچاسو مکانیکی 2 2000000 تا 2600000
گس پاسا دیجیتال 1 6800000 تا 8500000
گس پاسا دیجیتال 2 52800000 تا 56000000
گس پاسا مکانیکی 1 7300000 تا 8000000
روسی استوک مکانیکی 2 22800000 تا 26000000
اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
5 دیدگاه
  • فردین بهمنی 19 تیر 1402 / 9:10 ب.ظ

    سلام مهمترین ویژگی­ های لیتر شمار دیجیتال که سبب گستردگی کارایی آن می­شود چه عواملی هستند ؟با تشکر از مقاله های عالی سایت

  • شعیب 1 تیر 1402 / 3:28 ق.ظ

    با سلام
    من برای استفاده در صنعت داروسازی لیتر شمار با دقت ۲ رقم اعشار میخواهم که مسیر آن قابل CIP شدن با سود یک مولار باشد و بتواند فشار ۳بار را تحمل کند و همچنین قابلیت اتصال بتوسط کلمپ و گسکیت ۱.۵ اینچی را هم داشته باشد.
    شما کدام مدل های ایرانی و خارجی را پیشنهاد میکنید؟

  • محراب 5 خرداد 1402 / 11:23 ب.ظ

    چه لیترشماری برای فراورده های اسیدی با فشار کاری ۲۰ بار پیشنهاد میدین؟

  • HASSAN 1 بهمن 1401 / 12:22 ب.ظ

    اطلاعات جامعی در خصوص لیتر شمار دیجیتال این مقاله برای ما بهمراه داشت سپاس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات