حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

پمپ بنزین سیار چیست؟

خودروها برای جابه‌جایی به هر مکانی طراحی‌ شده‌اند. هر جا که جاده باشد، می‌توان از حضور خودرویی مناسب استفاده کرد. البته گاهاً در این سیر و سیاحت با مشکل تأمین سوخت مواجه هستیم. همه خودروها برای حرکت به سوخت نیاز دارند و سوخت مناسب در هر جایی پیدا نمی‌شود. گاهی فاصله جایگاه پمپ بنزین از شما خیلی دور است. برای این مشکل چاره جالبی وجود دارد. پمپ بنزین سیار ایده جدیدی است که سبک تأمین سوخت در مناطق دوردست را متحول کرده‌ است.

اگر در جاده‌های بین شهری رانندگی کرده باشید، بارها با کسانی که سوخت می‌فروشند، مواجه هستید. این افراد پتانسیل درآمدزایی جالبی را شناسایی کرده‌اند. جایگاه سوخت در بسیاری از جاده‌های مواصلاتی کم است. تا جاییکه باعث آزار مسافران خواهد شد. هزینه‌ی دایر کردن جایگاه سوخت جدید آن‌هم در جاده‌های شهری با سطح امکانات کم دشوار و هزینه‌بردار است. اما می‌توان با خدمات پمپ بنزین سیار مشکل کمبود سوخت در جاده‌های شهری را مرتفع نمود.

پمپ بنزین سیار سازوکاری شبیه به پمپ بنزین در جایگاه‌های سوخت‌رسانی دارد. با این تفاوت که این پمپ سیار سوار بر خودروها مانند کامیونت، شرایط جابه‌جا شدن پیدا کرده ‌است. پمپ بنزین سیار کسب ‌و کار نوین و پول‌سازی است. هزینه پمپ بنزین سیار بسیار کمتر از راه‌اندازی جایگاه سوخت بین شهری است. این در حالی است که درآمد پمپ بنزین سیار می‌تواند به اندازه‌ی درآمد یک جایگاه سوخت بین شهری باشد.

برای خرید پمپ بنزین سیار و کسب اطلاعات فنی و حقوقی مانند چگونگی اخذ مجوز پمپ بنزین سیار می‌توانید از خدمات فنی و مهندسی و ابزار دقیق سایت اینرژی استفاده کنید. سایت اینرژی مجری مستقیم فروش پمپ بنزین سیار برای عرضه به سراسر کشور است. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات فنی و کاربردی می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان این گروه فنی و مهندسی استفاده نمایید.

پمپ بنزین سیار چگونه کار می‌کند؟

هر پمپ بنزین سیار بر روی یک خودرو که معمولاً کامیونت است، نصب شده‌ است. عملکرد پمپ مستقل از عملکرد موتور ماشین می‌باشد. در واقع ماشین فقط برای جابجایی پمپ و تجهیزات وابسته به آن استفاده می‌شود.

پمپ بنزین سیار از متعلقات اصلی مانند ژنراتور، موتور برق، شیلنگ‌های توزیع و اجزای اندازه‌گیری سوخت برخوردار است. این پمپ با استفاده از موتور الکتریکی کار می‌کند. توان مورد نیاز موتور نیز از طریق ژنراتور تخصصی برای کار پمپ تأمین می‌شود. لذا کل پروسه تأمین توان پمپ بنزینی سیار بدون نیاز به موتور خودرو تهیه خواهد شد.

mobile fueling از تیپ پمپ‌ها با عملکرد تلمبه‌ای است. این پمپ با تکنیک مکش هوا حجم سوخت را از داخل مخزن مکیده و آن را در اختیار نازل برای پر کردن باک سوخت خودروها قرار می‌دهد. لذا در کل عملکرد تلمبه‌ای شکل دارد.

این پمپ از الکتروموتور حذف کننده هوا و سری شیرهای یک‌طرفه تشکیل شده ‌است. در طراحی این پمپ‌ها از بخش‌های یکپارچه الکتروموتور، پمپ و جداساز هوا در کنار هم استفاده ‌شده است. پمپ، بخش مرکزی این سیستم است که با روش پره‌ای طراحی ‌شده است. پره‌های پمپ در حین چرخیدن باعث ایجاد اختلاف فشار در سمت مدخل ورودی پمپ می‌شوند. به نوعی یک خلأ کاذب ایجاد می‌شود. در واقع اختلاف فشار زیاد در مدخل ورودی تا مدخل خروجی پمپ باعث ایجاد این خلأ شده‌ است. به هر صورت تا زمانی‌ که پره‌های پمپ در حال چرخیدن هستند، خلأ ایجاد شده، سوخت را از داخل مخزن می‌مکد. البته تا زمانی‌ که اهرم نازل، فرمان تخلیه را صادر نکند، سیال مکیده شده در داخل فضای پمپ می‌چرخد.

پس ‌از باز شدن نازل با همان فشردن اهرم آشنای نازل‌های پمپ بنزینی، سوخت از شرایط چرخش داخل پمپ خارج شده به سمت نازل حرکت می‌کند. در این ‌میان شیرهای یک‌طرفه حضور دارند که عملکرد On/Off و همچنین باز و بسته بودن نازل را تحت کنترل دارند. این شیرها مسیر تخلیه یک‌طرفه پمپ هستند و در صورت بسته شدن مجدد نازل از Bypass شدن سوخت جلوگیری می‌کنند.

 

 

پمپ بنزین سیار چگونه کار می‌کند؟

شیر کنترل در طراحی پمپ بنزین سیار

پمپ بنزین سیار یا جایگاه سوخت سیار در سمت ورودی سوخت از شیر کنترل استفاده می‌کند. این شیر علاوه‌بر کنترل دبی دارای فیلتر مخصوص است که از ورود ناخالصی‌ها به داخل پمپ جلوگیری خواهد کرد. شیر کنترل وظیفه دارد تا شرایط On/Off نازل و کنترل سیال در خروجی پمپ بنزین سیار را مدیریت کند. این شیر بوبین دار است و طبق فرامین الکتریکی مسیر عبور سیال از سمت پمپ تا نازل را تحت کنترل می‌گیرد. در عین ‌حال برای تأمین امنیت کامل سیستم از یک شیر قطع کن اضطراری نیز در داخل mobile fueling استفاده‌ شده است.

الگوی طراحی بخش‌های فنی پمپ بنزین سیار از تأمین برق تا روش کار پمپ و طراحی نازل و همچنین شیرهای کنترل یک‌طرفه شباهت کاملی با پمپ های کار شده در جایگاه‌های دائمی سوخت‌رسانی دارند. با این تفاوت که ملزومات کامل یک پمپ بنزین تمام‌ عیار سوار بر ماشین قابلیت جابه‌جا شدن دارد. اما آیا ایده mobile fueling روش تأمین سوخت ایده‌آلی است؟ صرفه اقتصادی و اجتماعی این تجهیز چگونه است؟

خدمات پمپ بنزین سیار چگونه است؟

تا زمانی ‌که ماشین حمل پمپ بنزین سیار در یک مکان مستقر است، هیچ تفاوت کاربردی با پمپ بنزین‌ها در جایگاه سوخت ثابت ندارد. اصل خدمات پمپ بنزین سیار در جابه‌جا شدن ساده آن برای تأمین سوخت در سخت‌ترین شرایط است. خدمات پمپ بنزین سیار می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • تأمین سوخت در مناطق دورافتاده
  • تأمین سوخت در ترافیک‌های بین شهری و روزهای تعطیل که موج مسافران باعث ایجاد ترافیک‌های سنگین در جاده‌های بین شهری می‌شود.
  • تأمین سوخت در جاده‌های بین شهری که امکان تأسیس جایگاه سوخت ثابت وجود ندارد.
  • سوخت‌رسانی ساده به مکان‌هایی خاص در زمان‌هایی خاص
  • سوخت‌رسانی از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی
  • و…

در حال ‌حاضر پمپ بنزین سیار یک ایده نوپا می‌باشد. اما پتانسیل بالایی برای درآمدزایی دارد. تعداد خودروهای سطح شهرها در حال افزایش است و قاعدتاً زیرساخت‌های مناسب برای چنین توسعه سریعی پیش‌ بینی نشده است. در بسیاری از راه‌های اصلی میان ‌شهری حضور جایگاه سوخت ثابت توجیه اقتصادی ندارد. اما به ‌هر حال به‌ راحتی می‌تواند منبع درآمد پمپ بنزین سیار باشد. از طرفی هزینه پمپ بنزین سیار بسیار کمتر از هزینه ساخت جایگاه سوخت است.

این توجه اقتصادی کافی است تا حتی نهادهای دولتی مانند وزارت راه و شهرسازی از حضور چنین سیستم‌های سیار و کم‌هزینه استقبال کنند. در حال‌ حاضر مسیر اخذ مجوز پمپ بنزین سیار ساده است. کافی است سرمایه‌گذار خوش‌ ذوقی باشید تا به ‌راحتی بتوانید با اخذ مجوز پمپ بنزین سیار روش‌های متفاوتی از درآمدزایی را تجربه کنید.

مزایای پمپ بنزین سیار چیست؟

پمپ بنزین سیار برای تأمین سوخت در جاده‌های اصلی و حجم ماشین‌های زیاد طراحی نشده است. بلکه طراحی ‌شده تا در شرایط پیچیده با محدودیت مکانی و زمانی سوخت مورد نیاز خودروها را تأمین نماید. با این پیش‌ فرض، مزایای mobile fueling به ‌قرار زیر هستند.

  • سوخت گیری در هر مکان و هر زمانی انجام‌پذیر است. با حضور پمپ بنزین سیار می‌توان یک ناوگان تأمین سوخت در شرایط بحران ایجاد کرد. مانند موج جمعیت در مسافرت‌های فصلی که گاهاً به ترافیک‌های سنگین بین شهری می‌انجامد.
  • پمپ بنزین سیار باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. یک جاده فاقد پمپ بنزین را تجسم کنید. چند نفر در این جاده ملزم به ساعت‌ها اتلاف زمان هستند تا به یک پمپ بنزین برسند. حضور mobile fueling از تغییر مسیر خودروها در جاده‌ها برای رسیدن به سوخت جلوگیری می‌کند.
  • mobile fueling باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. هر طور که نگاه کنید، جاده‌ها نیاز به جایگاه تأمین سوخت دارند. اما هزینه ساخت چنین جایگاهی بسیار زیاد است. این در حالی است که با حضور mobile fueling بار مالی کمتری را سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
  • سادگی در مدیریت سوخت برای پوشش فضاهای شهری و بین شهری. مدیریت سوخت از چالش‌های جدی دنیای امروز است که قطعاً ایده طراحی پمپ سیار می‌توانند نقش برجسته در حل مشکلات آن داشته باشد.
  • سادگی جذب سرمایه‌گذار خصوصی. هر سرمایه‌گذاری نمی‌تواند هزینه ساخت جایگاه سوخت ثابت را متقبل شود. اما سرمایه‌گذاری در mobile fueling ساده است. هزینه پمپ بنزین سیار کم است و خدمات آن شامل تمام مزایای پمپ بنزین ثابت می‌شود.

 

مزایای پمپ بنزین سیار چیست؟

درآمد پمپ بنزین سیار (mobile fueling) قابل‌ توجه است. کافی است نگاه اقتصادی داشته باشید و بتوانید پتانسیل محل جغرافیایی خاصی را پیش‌ بینی کنید. برای خرید پمپ بنزین سیار می‌توانید از خدمات فروش آنلاین سایت اینرژی استفاده کنید. در صورت لزوم برای تحلیل فنی و بررسی لیست قیمت پمپ بنزین سیار می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان سایت اینرژی بهره‌مند باشید. سایت اینرژی مجری مستقیم فروش تجهیزات جایگاه سوخت در سراسر کشور است که این محصول را با ارائه خدمات فنی و مهندسی کامل ارائه می‌نماید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • فرشاد رضایی 26 بهمن 1401 / 3:05 ب.ظ

    واقعا کمبود جایگاه سوخت در خیلی از جاده‌های مواصلاتی باعث آزار مسافران میشه و ی پمپ بنزین سیار کمک بزرگی می تونه بکنه

    • اینرژی 26 بهمن 1401 / 3:29 ب.ظ

      فرشاد عزیز ممنون که نظرتون رو با ما درمیان گذاشتین.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات