حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

راهنمای جامع خرید شلنگ در سال 1402

قبل از انتخاب و خرید شلنگ بهتر است مقاله راهنمای جامع خرید شلنگ را مطالعه نمایید تا تجربه بهترین از خرید شلنگ داشته باشید. شلنگ یک لوله انعطاف پذیر است که برای انتقال سیال استفاده شده و طراحی آن بر اساس ترکیبی از کاربرد و عملکرد است. شلنگ ها براساس کاربرد، جنس و فشار کاری دسته بندی می شوند.

جنس شلنگ ها لاستیک مصنوعی، لاستیک طبیعی، نایلون، پلی اتیلن، پلی آمید، پلی اورتان، تفلون استیل و پی وی سی می باشد. برای دستیابی به مقاومت در برابر فشار بهتر، شلنگ ها با الیاف یا سیم فولادی تقویت می شود که هم سبب افزایش مقاومت در برابر فشار و هم افزایش سختی شلنگ می شود.
 برای خرید شیلنگ، مشتریان عزیز همواره ارزانترین و بهترین مارک را مدنظر قرار می دهند در حالیکه نکته حائز اهمیت در خرید شلنگ، انتخاب درست شلنگ برای کاربری مورد نیاز می باشد. بهترین برند شیلنگ اگر برای کاربری مورد نیاز مناسب نباشد، مقرون به صرفه و صحیح نخواهد بود.

در برخی موارد دیگر نیز مشتریان برای هزینه کمتر، به دنبال خرید ارزانترین شلنگ هستند در صورتی که ارزان بودن شلنگ بعضا کیفیت کمتری را در پی دارد و این امر ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به سیستم وارد کرده و هزینه های بیشتری را تحمیل کند. زمان خرید شلنگ موارد بسیاری است که باید در نظر گرفته شود.

نکته مهم در خرید شلنگ این است که باید کاربری و قیمت شلنگ به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله نکاتی که در کاربری و قیمت شلنگ موثر است، آورده شده است.

پارامترهای مهم برای خرید شلنگ مناسب

طول:

در هنگام خرید شلنگ، طول کل شلنگ بسیار مهم است، زیرا شلنگ خیلی کوتاه به مقصد شما نمی رسد و شلنگ خیلی بزرگ فضای غیرضروری را اشغال می کند و باعث افت فشار اضافی می شود.

قطر شلنگ:

قطر یکی دیگر از مهم ترین فاکتور هایی است که باید در حین خرید شلنگ به آن دقت نمایید . قطر شلنگ رابطه مستقیمی با مقاومت و فشار دارد هر اندازه که قطر بدنه شلنگ بیشتر باشد مقاومت آن در برابر فشار هم بیشتر خواهد بود از طرف دیگر هر اندازه که قطر داخلی شلنگ کمتر باشد، میزان فشار سیال از آن هم بیشتر خواهد بود .

این فاکتورها عموماً کمتر مورد توجه خریداران قرار می گیرند اما هر دوی آن ها می توانند تاثیر مستقیمی بر روی کارایی و البته قیمت شلنگ بگذارند .

جنس شلنگ:

جنس یکی دیگر از مهم ترین فاکتور هایی است که باید در حین خرید شلنگ به آن توجه داشت. برای ساخت شلنگ از مواد های مختلفی استفاده می شود. جنس و نوع لایه های شلنگ می تواند باعث تفاوت در مقاومت آن ها در معرض فشار شدید سیال باشد.

جنس شلنگ ها، پلی اورتان، پی وی سی، لاستیک، تفلون، پلی آمید، پلی اتیلن و کامپوزیت است که با توجه به کاربری، جنس شلنگ تعیین می شود. به عنوان مثال برای مواردی که فشار کاری بالا می باشد از شلنگ ها لاستیکی با لایه ی تقویتی استفاده می شود.

در در مواردی که از شلنگ برای انتقال مواد غذایی باید استفاده شود شلنگ نباید با ماده غذایی واکنش دهد، مانند شلنگ دولایه با لایه داخلی سیلیکونی.

فشار کاری:

تعداد لایه ها و جنس مواد استفاده شده در میزان فشار کاری شلنگ موثر است و فشار کاری در قیمت شلنگ موثر خواهد بود. زیرا با افزایش فشار کاری، مواد به کار رفته و تولید آن پروسه سخت تری خواهد داشت که افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

تعداد لایه ها:

هرچه تعداد لایه های شلنگ بیشتر باشد میزان تحمل شلنگ برای فشارهای مختلف بیشتر خواهد بود و هزینه بیشتری را برای خرید شلنگ در پی خواهد داشت.

ویژگی های یک شلنگ مناسب در راهنمای جامع خرید شلنگ

مقاومت در برابر خوردگی:

پدیده خوردگی در تمامی دسته‌های اصلی مواد اتفاق می افتد و اثرات مخربی بجای می‌گذارد، از این رو در برخی موارد با به کار بردن موادی در ساختار آن ها، مقاومت محصول را در برابر خوردگی افزایش می دهند. و در برخی دیگر، ماده اصلی به کار رفته در شلنگ در برابر خورندگی مقاوم است.

به عنوان مثال در شلنگ های چندلایه، جنس به کار ر فته در لایه خارجی در برابر خوردگی مقاوم خواهد بود در حالیکه در شلنگ پی وی سی، ذاتا خود ماده در برابر خوردگی مقاوم است.

استاندارد رعایت شده در ساخت شلنگ:

افزایش اعتماد و اعتبار در میان مشتریان نیازمند رعایت کنترل کیفیت و استانداردهای مربوط به آن است. شرکت های سازنده شلنگ باید استانداردهای جهانی مورد نیاز برای شلنگ ها را در ساخت آن اعمال کنند از این رو قبل از اقدام به خرید شلنگ مورد نیاز، استاندارد لازم برای شلنگ را بیابید. چهار نمونه از متداولترین استانداردها در شکل زیر آورده شده است:

  • استاندارد آمریکا SAE
    • استاندارد آلمانDIN
    • استاندارد بین المللی ISO
    • استاندارد اروپاEN

 

استانداردهای شلنگ
چهار نمونه از متداولترین استانداردهای شلنگ
  • شرکت سازنده شلنگ: شرکت هاي مختلفي در ایران و خارج از ایران در زمينه توليد و عرضه شلنگ ، فعالیت می کنند که با توجه به میزان کیفیت محصولات آن ها قیمت شلنگ ها متفاوت خواهد بود. شرکت های معتبرتر در ساخت شلنگ، استانداردهای لازم برای ساخت شلنگ را به کار برده اند از این رو این شلنگ ها کیفیت بهتر و به تبع قیمت بیشتری نیز دارند.

 

بهترین برندهای شلنگ موجود در بازار در راهنمای جامع خرید شلنگ

بهترین برند های شلنگ
بهترین شلنگ های صنعتی هیدرولیکی و پنوماتیکی در راهنمای جامع خرید شلنگ

 

راهنمای جامع خرید شلنگ: عوامل موثر در قیمت شلنگ

سطح قیمت شلنگ: عوامل مختلفی نظير طول شلنگ، قطر، مواد سازنده، کاربرد، شرکت تولید کننده در تعيين قيمت شلنگ موثرند. برندهای سازنده شلنگ محصولات خود را با قيمت های گوناگونی به بازار عرضه کرده اند.

يکي از مهم ترين نکاتی که در خرید شلنگ لازم است به آن دقت داشته باشيد، تعيين ميزان بودجه است که به شما کمک می کند تا از ميان محصولات متنوع موجود در بازار، محصول مناسب کار خود را سریعتر انتخاب کنيد. از ديگر نکات مهم در خرید شلنگ اين است که محصول خود را از برند ها و همچنين فروشگاه های معتبر خريداری کنيد.

تمامی موارد ذکر شده در بالا برای انتخاب مناسب یک شلنگ دخیل هستند. و با توجه به تنوع برند با قیمت های مختلف در بازار پیدا کردن بهترین شیلنگ برای رفع نیازهای شما می تواند گیج کننده باشد.

فروشگاه آنلاین اینرژی با ارائه مجموعه کاملی از انواع شلنگ ها همراه با توضیحات کامل و همچنین تضمین اصالت و سلامت فیزیکی این شلنگ ها کار خرید شلنگ را برای شما بسیار ساده نموده اند. شما‌ می‌‌توانید انواع شلنگ های را در وب سایت اینرژی مشاهده نمایید.

همچنین در صورت نیاز، کارشناسان اینرژی با دانش کافی شما را در انتخاب درست محصول همراهی خواهند کرد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای خرید شلنگ مورد نظر، مشخصات فنی و استعلام قیمت روز، با کارشناسان اینرژی تماس (09912055724 | 88522276 | 86121894) حاصل فرمایید.

خریداران باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که راهنمای جامع خرید شلنگ با توجه به نیاز کاربر تعریف می شود. با تماس با متخصصان و کارشناسان اینرژی می توانید بهترین شلنگ مناسب با پروژه خود را انتخاب نمایند.

اشتراک گذاری :
دیدگاه کاربران
5 دیدگاه
  • ژیلا آقایی 29 مهر 1402 / 9:18 ق.ظ

    سلام ممنون از مقاله خوبتون، من یه مطلبی تو مجله اقتصاد آفرین میخوندم درباره شیلنگ تراز نوشته بود، خواستم بدونم فرقی با شیلنگ های معمولی میکنه؟؟

    • اینرژی 30 مهر 1402 / 4:15 ب.ظ

      سلام وقت بخیر
      شیلنگ تراز عموم از نوع شفاف هستند.

  • منوچهر نظری 19 تیر 1402 / 10:28 ق.ظ

    سلام وقت بخیر لطفاً در مورد بهترین برندهای شلنگ موجوددر بازار اطلاعاتی بفرمایین.با سپاس فراوان از ادمین

  • میرزاییان 5 بهمن 1401 / 2:41 ب.ظ

    مطلب خوبی بود. اطلاعاتم زیاد شد. متشکرم

    • اینرژی 5 بهمن 1401 / 2:49 ب.ظ

      عزیز ممنون که مطالب وبلاگ مارو دنبال می کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محصولات
مقالات